Communiceren, we doen het de hele dag. Zelfs zonder iets te zeggen, communiceren we. Tijdens incidenten komen er allerlei emoties los. Als piketmedewerker heb je bij de bestrijding van een incident al zoveel aan je hoofd. Ben je je op dat moment wel in voldoende mate bewust hoe jij communiceert of hoe de ander communiceert waar jij bij een incident mee te maken hebt? Merk je onderhuidse spanning bij je gesprekspartner tijdig op en kan je nog voorkomen dat de vulkaan uitbarst? Belangrijke aspecten die ook je eigen veiligheid kunnen betreffen.

Een juiste communicatie helpt wederzijds begrip te hebben en beter samen te kunnen werken. Zo kunnen incidenten sneller en beter worden opgelost. Een goede communicatie kan ook procedures en klachten voorkomen. Een goede communicatie bij incidenten draagt bij aan een professionele afwikkeling van het incident.

Deze training is er op gericht om je tijdens incidenten meer en beter bewust te laten zijn van jou en andermans communicatie.

Informatie
  • 2 dagdelen
  • Na de training ontvang je een certificaat van deelname